Firenze

Firenze, Toscana!








Firenze sau așa cum toată lumea îl cunoaște, Florența, oraș recunoscut al Renașterii. Cine nu își aduce aminte de Michelangelo sau Giotto? Sau de Divina Comedia a lui Dante? Dar că să ajungem la ei, ar trebui să știm că undeva printr-o perioadă tulbure a Europei, cand dinastia califilor Omeyazi creează califatul în sudul Spaniei, denumit califatul de la Cordoba, la universitatea din acest oraș se studia vechile manuscrise din perioada veche, greaca, de pe timpul lui Herodot, Aristotel, etc care fuseseră traduse de arabi printre care astronomia, matematica, manuscrise care din cauza multor informații conținute de ele, erau recunoscute ca eretice. Deci Renașterea este premergătoare acelor timpuri întunecate ale Europei.
Revenind la Firenze, o să vă întrebați ce tot am cu Italia și orașele din această țară. Atunci cand am hotarat să vizitez Italia, aveam în minte un singur lucru, de fapt două: sa vizitez țara a două persoane dragi mie.
















Una era cantăreața Laura Pausini, pe care mi-o închipuiam că stau langa ea, în culisele scenei, în urma și înaintea unui concert, cu acel Pass Vip. Da, sunt fan-ul ei, pentru că anul acesta se împlinesc 23 de ani de cand ea, Laura Pausini, a debutat pe scena reputatului festival de muzică, Sanremo. Vă aduceți aminte, nu? Atunci, cand am auzit-o prima data cantand, deși nu știam limba italiană, mi-a rămas în suflet și unii o să spună că blufez, dar cei care mă cunosc știu că uneori ceea ce spun, se întamplă. Da, mi-am spus că aceasta va deveni o mare cantăreață italiană și a lumii de altfel. Ei bine, dupa 23 de ani, iată că mi s-a împlinit profeția, ea devenind o mare cantăreață. Regretul meu este că odata ajuns în orașele din Italia, nu am putut să dau ochii cu ea. Nu am putut să fiu langa ea și să-i spun: vino și cantă în Romania; o să vezi, că o să-ti placă!  



































A doua persoană care mi-a devenit dragă prin ceea ce a facut în întreaga carieră muzicală și nu numai, este celebrul tenor Luciano Pavarotti. Fără el, muzica de operă nu ar fi existat la mine în casă. Sau fără el, acum nu puteam să spun, da! am văzut, Pagliacci la Opera Romana din Craiova,  anul trecut.

































































Ei bine, Firenze, se știe despre el că a fost rivalul orașului Siena (l-ați cunoscut într-o postare mai veche). Un oraș muzeu, unde veți vedea multe lucruri deosebite. Nu am să mai spun decat un singur lucru. Veți vedea originalul statuii Libertății din New York, cea care ulterior francezii o vor face cadou vechilor prieteni, americani. 


















































Comentarii

Postări populare