O călătorie de vis! Oare? Partea a-VII-a! Madrid

Pentru că, cu o seară înainte ni se oferise niște răspunsuri de genul azi vă ducem noi, că altfel plătiți nu știu câți bani pe transportul în comun, auzisem din partea ghidului că putem să mergem la un spectacol de flamenco. Eram cu gândul că în Spania unul dintre lucrurile care merită să le faci, în afară de corida, este și flamenco. Am întrebat ghidul pe unde pot găsi și el se oferise inițial să îmi facă rezervarea. I-am spus că pentru moment vreau să văd cum pot ajunge înapoi la hotel și depinde la ce oră este spectacolul. Nu mi-a spus prețul, dar la un moment dat a spus în autocar că ar fi în jur de 18 euro, ceea ce era ok. Prețul aveam să-l aflu la Palatul Regal unde am primit un flyer. Pe el era scris destul de clar că la anumite ore, prețul varia de la 30 de euro la 22 euro, ceea ce nu prea era plăcut. 
După ce m-am contrat pe faptul că se poate ajunge înapoi având harta metroului, cu ajutorul liniei T10, mi-am zis că nu se merită să rămân. A rămas pentru altă data.
Atunci m-am concentrat pe Madrid și punctele lui forte.
Deci ….

Plaza de Toros …












































Madrid… Prado …. Simbolul Madridului… Primăria … Memorialul victimelor atentatului împotriva lui Alfonso al XIII și Eugenie…Atocha… Real Jardin Botanico…. Fântâna lui Neptun…















































































































































































Santiago Bernabeu, stadionul lui Real Madrid…











Apropo de stadion. La Barcelona nici  măcar nu a fost făcută o oprire de 15-20 de minute așa cum aici la Real s-a făcut. O altă mostră de ne-obiectivitate și subiectivism al personajului principal, ghidul. Dimpotrivă a spus că acolo se ajunge cu nu știu ce mijloc de transport, autobuz 53 sau așa ceva.
Monumentul lui Cervantes…















Lângă Prado era o bisericuță deosebită, loc unde în acele momente când am vizitat-o era o slujbă de nuntă spaniolă. Am considerat că ar fi frumos să las oamenii să se căsătorească! 











Catedrala Almudena...

























































Palatul Regal...
















O atracție turistică era această mașinuță care era împinsă cu ajutorul celor care împingeau la pedale












La orele 20.00 fix ne așezasem toți din grup să așteptăm autocarul. Inițial ni s-a spus că la ora 20 va veni și se va aștepta 5 minute! după care va considera că cei care nu sunt la locul de îmbarcare atunci se întorc la hotel, pe jos sau cu alte mijloace de transport. Ironia a făcut ca tocmai ghidul cu autocarul să întârzie 10 minute, iar când am întrebat de ce au întârziat, ni s-a răspuns că traficul este de vină. Ce convenabil răspuns! Poate cei de la OT vor considera că este mai corect să pună la dispoziția turiștilor hoteluri măcar aproape de centrul, unor orașe așa importante cum era capitala Spaniei.
PS Pentru cei care mi-au reproșat că nu am vorbit mai mult despre obiectivele vizitate, pot să spun că uneori imaginea face cât o mie de cuvinte și că având microbul fotografiei în sânge, pentru mine, a contat că am fost acolo și pot să împărtășesc celorlați amintirile locurilor vizitate. În rest sunt hărți, sunt puncte de informare unde se găsesc tineri care vă pot îndruma unde vreți să mergeți. Doar voință și timp să aveți. Într-un circuit de 13 zile în care aproape 7 zile le petreceai spre Spania și unde în Barcelona ai stat doar câteva ore iar în Madrid doar o zi!, esențial era să vezi ce crezi că vrei tu. Eu nu pot să îndrum mergeți în locul ăsta că acolo e bine, sau că acolo e rău. Fiecare are gustul său. Pot sa spun un singur lucru, dacă pentru mine Roma a rămas a doua casă, la Barcelona mi-a rămas sufletul. 

Comentarii

Postări populare