O călătorie de vis! Oare? Partea a XI-a! Hop Suisse! Hop Schwiiz!

Dimineața micul dejun ne aștepta pe fiecare cu o farfurie în față, pe care aveam o bucata de unt, gem, pâine, ceai, cafea și …. evident un croissant! Doar eram în Franța. Și evident separați de alți care mâncau altceva.
Mă obișnuisem. Și așa nu eram mâncăcios. Aflasem că eu și încă o persoană din grup ajunsesem pe malul lacului Annecy. Adevărul era, că nu îți venea să te întorci în camera de hotel. De fapt eu am ajuns destul de târziu, nu de ajuns să văd pe un ecran de la un pub, cum Ramos rata un 11 m în meciul dintre Spania și Croația. Începutul sfârșitului armadei spaniole. Dimineața, bineînțeles că o doamnă din grup vroia să fie microbistă și povestea de meciul de seara trecută. Am intervenit spunând că Spania ratase un 11 m. Nu, nu e adevărat. Ai văzut alt meci, îmi întoarce vorbele din gură, spunea doamna. Ok, am zis. Ce rost avea să te cerți de dimineață!
Așa că eram nerăbdător să pun piciorul în Elveția. O altă țară care devenea o nouă țintă. Plecarea de la Annecy am făcut-o pe o vreme frumoasă. 
Dar pe drum a apărut parcă din senin ceața. Era vară sau toamnă? ne puneam fiecare întrebarea. Vremea era ciudată. Parcă nu vroia să vedem Mont Blanc-ul în toată splendoarea sa.
Prima oprire, Geneva. Geneva este orașul unde împărăteasa Sissi a fost înjunghiată de către un anarhist italian. Veți vedea locul unde există o statuie a acesteia, pentru a comemora locul defunctei întâmplări.
Totodată Geneva mai este cunoscută și pentru celebrul jet de apă Jet D'Eau, înălțime care se spune ajunge la peste 150 m, fiind cea mai înaltă din lume. Am înțeles că de fapt acest jet de apă ar fi fost creat artificial pentru a rezolva unele probleme ale presiunii din conductele de apă ale orașului. Zvonurile spun, eu ce să zic!
Să nu uităm că Geneva este a doua casă a ONU, după New York, unde sunt foarte mulți angajați ai acestei organizații. Bineînțeles și alte agenții mondiale cum este celebra de pe acum, OMS. Dacă vă aduceți aminte de filmul celebru The Cassandra Crossing, acțiunea începând chiar în Geneva.
Ceața a fost predominantă în fotografii, după cum veți vedea. 



















































































După Geneva a revenit vremea frumoasă. Se prea poate ca fosta împărăteasă Sissi a vrut să-i oferim un moment de reculegere. Între Geneva și Berna, domnul ghid și-a dorit un lucru, ar fi vrut să mergem spre Versoix, Nyon. Dar că nu se poate, că este drum național etc. Probabil vroia să-și ofere serviciile de ghid MS Regele Mihai sau s-a gândit că de vreme ce nu am avut bani pentru Marsilia, i-a fost frică să spună un preț. 





Observăm ce înseamnă pădurea pentru unele țări. La unii este aur verde, la alții cum este la noi, bun pentru vânzare. Unde ești tu Țepeș doamne, să vezi ce a ajuns țara ta! Alții dorm bine mersi și nu văd în jurul lor decât sacii de bani. Când o să fie prea târziu, pe cine mai dați vina domnilor care ne conduceți țara?
Berna, următorul oraș vizitat, capitala Suisse, este un oraș care aduce aminte de orașele săsești ale României Sibiu, Brașov și altele. 

































































































Un loc de vis pentru multe mirese. J
Am plecat din Berna cu un coșmar: în toate vitrinele pe care le văzusem ale magazinelor, nu era la vedere nici un preț al produselor, cum era la noi sau și la alții! Ăștia nu le trebuie prețuri, am ajuns la concluzie, la câți bani câștigă!

Venea la rând Zürich! Se văd Alpii plini de zăpadă, încă. Și gara din Zürich.











Aici trebuia să vizităm  Biserica Fecioarei (Fraumünster). În momentul în care am ajuns acolo, am fost opriți de către o persoană. Nu aveam voie. De ce? Întrebăm. Suntem grup și trebuie să plătim 2 franci elvețieni. Deși intrarea este gratuită! Se vede din poză. Deci elvețieni fac bani din orice, chiar și dintr-o biserică care nu are bilet de intrare.






















































































De aici încolo mergeam spre cazare. Drumul trecea prin salba de lacuri glaciare pe care Suisse le are pe întreg teritoriul și a Alpilor cu zăpadă.









































Trecerea spre Austria a fost făcută prin micul stat Lichtenstein, a cărei capitală Vaduz, ne aștepta.








Din Lichtenstein am trecut în Austria. Tirol ne aștepta în toată frumusețea lui.



























Seara am ajuns și la hotel. Normal, mai avem nevoie și de odihnă. HOTEL KRONEN****, str. Karwendelweg 732, din Seefeld in Tirol. Hotel de stațiune de munte, aflat la o altitudine de 1180 m, era așa cum arătau pe vremuri hotelurile din Predeal și Bușteni. 







Comentarii

Postări populare