Povestea unui loc fascinant
Undeva,
într-un timp îndepărtat, printre circuitele pe care le aveam în gând, la loc de
cinste era Portugalia și a sa Fátima. Cine nu și-ar fi dorit să
ajungă în locul unde Nossa Senhora Imaculado Coração de Maria sau Nossa Senhora Do Rosário de Fátima și-a făcut
apariția celor trei păstori, 2 frați, Francisco și Jacinta Marto, precum și
Lúciei de Jesus.
O
viață dacă ai avea și nu ți-ar ajunge să poți respira aerul Fátimei și asta nu
doar pentru că înainte să ajung în acest loc, întâmplări neprevăzute aproape că
mi-a tăiat orice elan de a putea pleca. Dar uneori cel mai bun leac este să
crezi, să ai credință că vei putea să duci la îndeplinire ce ți-ai propus de
mult. Și pot spune că toate dorințele mele mi-au fost îndeplinite în totalitate
și de aceea când am plecat, rugăciunea cea mai importantă era adresată Ei,
Nossa Senhora Do Rosário de Fátima iar această călătorie fusese binecuvântată.
Era timpul de a petrece 8 zile într-un ritm alert, fapt care mai târziu vechile
răni de la talpa piciorului stâng, să mi se redeschidă și asta nu doar pentru
că relaxarea a fost cuvântul de ordine în această călătorie, ci pelerinajul
într-un loc divin.
Ziua de plecare sosise
și pentru început trebuia să iau cursa de Barcelona pentru a face trecerea spre
Lisboa, cu ajutorul cursei companiei VUELING, o companie pe care o recomand cu
cea mai mare plăcere, una dintre cele mai puternice din Spania și având un
personal super profesionist. Dacă aș putea să le fiu un ambasador pentru a
ajunge pe aeroportul din Craiova, aș fi mai mult decât încântat. Dar pentru a
povesti momentul VUELING, mai este de povestit și alte lucruri.
Începutul călătoriei a
venit cu o vreme absolut de coșmar pentru orice aviator, vântul!
În
ziua cursei spre Barcelona, cu o seară înainte, vremea s-a schimbat și un front
atmosferic a provocat producerea de rafale de vânt, cu viteze de peste 50 km/h! După
trecerea pe la ghișeul de check-in și a controlului de securitate, având
Prioriy Boarding (pentru că venise momentul de a sta la geam pe timp de zi și a
imortaliza în sfârșit norii și cum se vede de la înălțimea celor peste 11.000 m
pământul) știam de la ghișeu că PB are ca poartă de îmbarcare A4, doar că în
același moment era și cursa de Londra-Luton pregătită de plecare. Și pentru că
la un aeroport de talia internațională, cum se spune că este Aeroportul
Craiova, o simplă tabelă de marcaj în care să se spună informații decente
despre fiecare cursă nu există ci doar un simplu monitor inert, pe care sunt trecute doar
cursele trecute, prezente și viitoarea, dar cu nicio noimă, a făcut să nu
înțeleg pe unde trebuie să merg. După ce mi-a fost tăiat cotorul de la biletul
de avion, am luat un loc în stânga ușii A4, însă la un moment dat am fost
strigat. De ce? Greșisem cursa! Nu am auzit ce au comunicat prin stație? Care
stație? Că la câtă lume era în sala de așteptare, nici măcar engleza de doi
bani nu se auzea. Am spus că la ghișeu mi s-a spus că poarta de ieșire este A4.
Reacția persoanelor? Să fiu atent la ce se spune în stație! Măcar faptul că
aveam PB pentru prima dată nu m-a afectat prea tare, asa că mi-am luat locul în
spatele rândului de călători care aștepta îmbarcarea pentru Barcelona. Restul
se va vedea din pozele imortalizate din avion.
De
data aceasta hotelul selectat nu mai era Ibis Styles Bogatell, asta pentru că
nici eu și nici Oana de la TUI Travel Center de pe strada A.I Cuza, nu mai reușisem să
găsim hotelul, așa că mi-a oferit o listă de unde am selectat HOTEL VIA AUGUSTA**, aflat pe strada cu același nume Via Augusta. Hotelul se afla în apropierea
gurii de ieșire de metrou Gracia pentru linile L6, L7 care se putea lua din Pl.
de Catalunya. Stația de pornire din Pl. de Catalunya, se afla în locul unde La Ramblas începea, așa ca să aveți idee de unde luați metroul. Eu a trebuit să
caut gura de intrare. Hotelul a fost în regulă, cel puțin. Camerele erau destul
de înguste. Pozele le veți descoperi voi.
Eram la etajul 8 din 10 și deja se
simțea căldura în cameră cum te macină. Noroc că era dotată cu aer condiționat.
Seara deja se lăsase, așa că am plecat să mănânc și să fac o recunoaștere a
zonei unde mă aflam. Deși aveam harta de data trecută, nu prea am scos-o, semn
că nu uitasem orașul. Doar trecuse 3 luni, aproape de la ultima revedere.
Orașul mi s-a părut destul de aglomerat. Aveam hotărârea să îl las în urmă și
să nu merg în același locuri pe care deja le vizitasem. Apoi vremea destul de
călduroasă, deja devenise un disconfort.
Dimineața
devreme, mi-am luat micul dejun și am plecat spre Pl. Espanya de unde mi-am
cumpărat biletul pentru Montserrat. Biletul implica tren până la Monistrol de
Montserrat de unde se cobora și se lua cremaliera până la Montserrat. De acolo
se putea vizita de la cavernele lui Santa Cove sau Sant Joan și bineînțeles
Mănăstirea Montserrat.
Acum
puțină istorie despre Montserrat sau Muntele Sfânt al Catalunyei. Cine a văzut
Meteora știe ce înseamnă rocile care se înalță spre cer. Mănăstirea este zidită
într-un stil benedict, aflată la 720 m, de unde se poate ajunge pe trasee
turistice amenajate (așa cum veți vedea și voi cum arată) spre vârful cel mai
înalt al muntelui, Sfântul Ioan, la o înălțime de 1236 m (unde aproape am ajuns
și eu) sau spre Drumul Crucii, unde este amenajată Peștera Sfântă și locul unde
a fost găsită Icoana Sfintei Fecioare din Montserrat, patroana Catalunyei.
Conform tradiției locului, în pelerinajul său, Sfântul Graal – cupa de vin din care Iisus Hristos a băut la Cina cea de Taină, ar fi ajuns și aici. Biserica
mănăstirii adăpostește într-una din capele (în partea dreaptă cum intrați pe
poartă, se află locul unde puteți să ajungeți spre locul unde să urcați spre La
Maroneta) o statuie unică, statuia Maicii Domnului – La Maroneta, sau cunoscută
sub numele de Madona Neagră. O sculptură ce o reprezintă pe Fecioara Maria cu
pruncul Iisus în brațe. Știam că indiferent ce poate să fie, voi sta la coadă
să o văd și să o ating. Știam că în timpul slujbelor, nu este voie să se intre, ci doar în anumite momente ale zilei. Eu am ajuns în palierul orar de 11-14.
După o așteptare la coadă de mai mult de o oră, am reușit în final să urc spre
scara care mergea spre statuetă, în compania și altor pelerini, polonezi, ruși,
cehi și nu numai. Unii dintre ei nu au rezistat să aștepte, semn că așteptarea
nu era în programul lor.
Pentru mine ziua acolo începuse cu un drum la Sant
Joan, un drum pe cărări de munte, în urcare și prin locuri unde trebuia să
pășești anevoios ținându-te de funii groase și de copaci ca să urci sau să
cobori pe pietrele și scările sculptate, care cu timpul deveniseră foarte alunecoase. Am urcat până la jumătatea drumului, asta și datorită lipsei apei
din dotare. Deja o golisem pe drum. Dar a fost suficient până unde am ajuns.
Urma să cobor spre mănăstire, după ce luam un funicular.
Restul
se va vedea din fotografii și, DA merită să vizitezi locul.
Este un moment al
vieții care nu trebuie să-l ratați. Seara în Barcelona mi-am dedicat-o Pl.
Espanya și fântânile muzicale. Locul era deja plin de turiști, semn că nu aveai
nici măcar un ac să-l plantezi, dar un aparat foto. Era unul din obiective
pe care mi-l impusesem din start în listă. Așa că am încercat să găsesc cel mai
bun loc de a putea poza fără să fiu deranjat. Uneori reușeam, alteori nu.
După
ora 22, am reușit să ajung în camera de hotel urmând ca a doua zi să urmez un
alt obiectiv, Tibidabo. Era interesant că locul unde alesesem hotelul era exact
pe linia L7 care mergea spre Tibidabo. Ca să vedeți ce înseamnă și viața asta.
Dar despre Tibidabo și trecerea spre Lisboa într-un alt articol.
Comentarii
Trimiteți un comentariu